اتوبار مرکز

اتوبار و باربری مرکز شهر تهران

اتوبار مرکز

اتوبار و باربری مرکز شهر تهران

نکاتی برای اسباب کشی راحت تر

راحت اسباب کشی کنید

وقتی اثاثیه بسته بندی می کنید و به خانه جدید می روید گاهی اوقات پیدا کردن وسیله یا کارتن مورد نظر دشوار خواهد بود. 

  برای آسان کردن این کار شما باید هر کارتن را کدگذاری کنید. برای این کار ابتدا برگه و خودکاری را برداشته و نام مقصد کارتن ها را بنویسید. مثلا اتاق خواب شماره یک، یا اتاق خواب فرشته، و مانند این ها. سپس جلوی هر اتاق کد آن را مشخص کنید. شما می توانید این کار را را به دو روش انجام دهید:

با استفاده از اعداد- مثلا ۱۰۰ برای آشپزخانه

با استفاده از رنگ برای مثال با استفاده از چسب رنگی، برچسب رنگی

کد هر اتاق را جلوی آن بنویسید. همچنین می توانید برای محتویات بسته هم کد گذاری کنید مثل مثال زیر

آشپزخانه با کد ۲۰۰ مشخص شده حالا هر بسته که به آشپزخانه تعلق دارد یا در محدوده ۲۰۰ تا ۲۹۹ قرار می گیرد. در نمونه زیر بسته ۲۰۱ شامل دستمال سفره، نقره جات و.. جعبه شماره ۲۰۲ شامل کفگیر ،ملاقه و این دست ابزار آشپزی است. حالا اگر ۵ جعبه برای وسایل موجود در آشپزخانه باشد با شما ره های ۲۰۰، ۲۰۱، ۲۰۳،۲۰۲ و ۲۰۴ مشخص می شوند.

شما می توانید فقط عدد را روی کارتن نوشته و محتویات را در برگه مرجع بنویسید. یا اینکه عدد و شماره را روی کارتن ها بنویسید. مطمئن شوید که قبل از بسته بندی اثاثیه جعبه محتویات آن را روی برگه مرجع بنویسید. اگر درحین اسباب کشی کارتنی به طور تصادفی گم شد شما می توانید با مراجعه به برگه مرجع تشخیص بدهید چه چیزی گم شده است.

ممکن است برخی از وسایل مکان خاصی نداشته باشند، برای این ها از دسته متفرقه استفاده می کنیم .

وقتی به خانه جدید وارد می شوید ممکن است به برخی وسایل نیاز داشته باشید مثلا شارژر موبایل یا برخی از اسناد شما می توانید کارتنی را با کد مهم علامت گذاری کنید. روی آن با قرمز کلمه مهم را بنویسید تا با یک نگاه قابل تشخیص باشد.

کتاب و وسایل سنگین را درجعبه های بزرگ قرار ندهید ممکن است تا وقتی جعبه را بلند نکرده اید قرار دادن کلی وسیله در جعبه بزرگ ایده خوبی به نظر برسد. برای کتاب ها از جعبه های کوچک با کف و کنارهای مقاوم استفاده کنید و خوب آن ها را چسب بزنید.

اگر هر کشو را با پوشش پلاستیکی بپوشانید نیاز به جمع کردن و دوباره گذاشتن لباس ها ندارید.

نمکپاش یا هر بطری ای که ممکن است محتویاتش به بیرون نشت کند بردارید؛ در آن را باز کنید؛ یک پوشش پلاستیکی مثل نایلون روی آن بگذارید و دوبارته درب راببندید.

قبل از کشیدن و جمع کردن کابل های برق آنها را برچسب گذاری کنید یک قطعه چسب برزنتی با اسم وسیله مرتبط که با خودکار نوشته شده است می تواند از اتلاف وقت زیادی جلوگیری کند.

همچنین با عکس گرفتن از پشت تلویزیون یا استریو می توانید به راحتی در خانه جدید سیم ها را به هم وصل کنید.

وسایل سنگین مانند کتاب را در چمدان های چرخدار قرار دهید.

کاردها را در دستگیره های لایه دار قرار دهید تا افراد دچار آسیب و بریدگی نشوند.(اگر جنس چاقوهایتان بسیار خوب است آنها را جداگانه بپوشانید تا به همدیگر آسیب نرسانند.)

یک ظرف شفاف انتخاب کرده و وسایلی را که به عنوان وسایل ضروری روز اول با وسایلی که نیاز دارید به محض رسیدن به خانه جدید استفاده کنید را در آن قرار دهید. برای مثال نایلون زباله، کاتر، قیچی، وایپ های ضدعفونی، چسب زخم، چرا غ قوه، کبریت، دستمال توالت، ظروف یک بار مصرف، صابون، مایع ظرف شویی و مانند این ها . و آن را در ماشین خود بگذارید تا با بقیه وسایل قاطی نشود.

از یک پوش کاغذی یا پلاستیکی برای پوشاندن جای قاشق چنگال ها استفاده کنید. این کار تمام آنها را کنار هم نگاه می دهد و گذاشتن آنها سرجایشان به آسانی آب خوردن خواهد شد.

از بسته های زیپلاک برای قراردادن وسایل در کشوی آشپزخانه و دستشویی کنار هم استفاده کنید. موقع باز کردن وسایل زمانی که وسایل کوچکتر داخل کشو کنار هم هستند کار آسانتر می شود.

ادویه ها را در قابلمه های بزرگتر بسته بندی کنید (البته اگر به قابلمه شما صدمه نمی زند). این ترفند برای همه ظرف های بزرگتر قابل اعمال است مانند سطل ها ، سطل زباله و.. آنها را با وسایل کوچکتر پر کنید.

اگر همین حالا وسایلی دارید که مثل این اسباب بازی ها در سطل هایی مرتب شده اند، پوشش پلاستیکی دور ظروف کشیده و قبل از جمع آوری آنها را محکم کنید. تا در خانه جدید نیاز به مرتب سازی نباشد.

مواردی که ممکن است بریزند مثل پودر ماشین لباس شویی را با چسب بچسبانید.

از یک نایلون زباله برای جمع کردن لباس های آویزان خود استفاده کنید. گذاشتن دوباره آنها سر جایشان مثل آب خوردن خواهد بود.

یک سبد وسایل بسته بندی آماده کنید. هر وسیله ای که برای بسته بندی نیاز دارید در یک سبد قرار دهید. مثل کارتن، برچسب، قیچی، چسب رنگی، پیچ گوشتی ، کاتر، نایلون پلاستیکی

روی تشک خود دو عدد ملافه بکشید یکی به صورت عادی و یکی از زیر برای پوشش کامل. این کار تشک را در هنگام جابجایی از گرد و خاک حفظ می کند.

امکان دارد در هنگام جابجایی جواهرات در هم گره خورده، بشکنند یا گم شوند، اما راه های آسان و ارزانی برای جلوگیری از آن وجود دارد.

گردنبند های خود را با استفاده از مقوای دستمال کاغذی کنار هم نگاه دارید تا از گره خوردن آن ها جلوگیری کنید. این کار برای سفر کوتاه یا اسباب کشی عالی است.

از کارتن تخم مرغ برای نگهداری و محافظت قطعات کوچک مثل گوشواره، حلقه و دستبند استفاده کنید.

 استفاده از سطل های نگهداری برای اقلام فصلی 

اگر شما هنوز از این ظروف برای ذخیره اقلام فصلی استفاده نکرده اید، از هم اکنون در آن سرمایه گذاری کنید. می توانید آن ها را برای استفاده سالیانه در ظروف بسته بندی کنید. شما می توانید آن ها را برای زمانی که نیاز دارید ذخیره کنید و در زمان اسباب کشی هم راحت آنها را جابجا کنید.

حوله برای محافظت از وسایل داخل جعبه استفاده کنید.

کارتن ها را به صورت فشرده کنار هم بچینید. با قرار دادن آن ها به این گونه در کنار یکدیگر احتمال تکان خوردن و افتادن آنها در جاده و خیابان کمتر می شود.

ماشین باربری را مثل حرفه ای ها بار بزنید. برحسب اقلامی که جابجا می کنید، تکنیک های مختلفی برای بار زدن وجود دارد. اما موارد ابتدایی هم وجود دارد که در بار زدن سریع و موثر کمک کننده است.

یخجال را از برق بکشید ، با حوله خشک کنید. یخچال را ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از روز اسباب کشی از برق کشیده و پاک کنید. این کار از بو گرفتن و خیسی یخچال جلوگیری می کند.

پوشش پلاستیکی دوست شماست. با پوشش پلاستیکی کشوها را بسته نگاه دارید.

برای حفاظت از بشقاب های سرامیکی و شکننده خود از بشقاب های یکبار مصرف استفاده کنید. بشقاب های یکبار مصرف را یک در میان بین بشقاب های خود قرار دهید تا از شکستن یا پریدن لبه های بشقاب های خود جلوگیری کنید.

روی آینه را به صورت حرف ایکس چسب بزنید. این کار از شکستن آینه جلوگیری نمی کند ولی شیشه را در فریم نگاه می دارد.

قرار دادن بشقاب ها به صورت عمودی برای جلوگیری از شکستن آنها

مقداری خوردنی برای خودتان آماده کنید تا در هنگام کار انرژی کم نیاورید و جلوی بهانه گیری بچه ها را هم بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.