اتوبار مرکز

اتوبار و باربری مرکز شهر تهران

اتوبار مرکز

اتوبار و باربری مرکز شهر تهران

نکاتی برای اسباب کشی آسان

مسلما کار سختی است، ولی اگر برنامه‌ریزی کنید و به اسباب‌های خود نظم دهید و بدانید کدام بسته را اول باید باز کنید و کدام بسته را آخر کار برای شما کمی راحت خواهد شد، پس به این نکات توجه کنید.  همین روزها باید اسباب‌کشی کنید؛ نگرانید ؟مسلما کار سختی است، ولی اگر برنامه‌ریزی کنید و به اسباب‌های خود نظم دهید و بدانید کدام بسته را اول باید باز کنید و کدام بسته را آخر کار برای شما کمی راحت خواهد شد، پس به این نکات توجه کنید.

1‌ ـ‌ اول از همه خانه جدید را قبل از این که اسباب و اثاثیه وارد آن شود تمیز کنید

اگر موکت احتیاج به تعویض و شست‌وشو دارد آن را انجام دهید و اگر خانه باید نقاشی شود تا زمانی که وسایل وارد خانه نشده است این کار انجام شود برای شما راحت‌تر خواهد بود.

2‌ ـ‌ موقع بسته‌بندی اثاثیه نیز سعی کنید کالاهای ضروری و غیرضروری را با هم قاطی نکنید

لوازم غیرضروری را که باید آخر از همه باز شود در یک کارتن قرار دهید.

3‌ ـ‌ روی کارتن‌ها بنویسید چه وسایلی درون آن قرار دارد که تا هنگام باز کردن دچار مشکل نشوید.

4‌ ـ‌ هیچ‌وقت بدون مشخص‌کردن جای وسایل، آنها را باز نکنید

این کار باعث می‌شود ماه‌ها در داخل جعبه‌های باز شده به دنبال وسایل متفرقه و مختلف بگردید.

5‌ ـ‌ برای باز کردن کارتن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید

 بهترین حالت باز کردن وسایل در مدت یک هفته خواهد بود.

6‌ ـ هر کارتنی را در اتاق مخصوص خودش قرار دهید تا سر فرصت باز شود.

7‌ ـ‌ وسایل را جدا جدا باز و از آشپزخانه و حمام شروع کرده و تا اتاق‌ خواب‌ها و اتاق بچه‌ها ادامه دهید.

8‌ ـ‌ اگر طرح خاصی از چیدمان در ذهن داشته باشید، قرار دادن مبلمان در جای خود راحت‌ترین کار خواهد بود. اگر در این کار مطمئن نیستید، از دیگران نظر بخواهید.

9 ـ پس از آن‌که وسایل بزرگ آشپزخانه و ظروف را در جای خود قرار دادید، جعبه‌های خالی را جمع کنید تا ابزارهای کوچک میان کارتن‌ها گم نشود.

10 ـ دقت داشته باشید همیشه از اجسام، ابزار و ظرف بزرگ‌تر به سمت ابزار ریزتر حرکت کنید. به این ترتیب راحت‌تر به فضای اطراف‌تان نظم می‌دهید و آرامش بیشتری پیدا می‌کنید.

11 ‌ـ‌ جمع‌کردن اسباب را با لوازم و اشیای غیرضروری آغاز کنید. مثل چینی‌آلات و لوازم تزئینی. برای جمع‌آوری آنها حتما از مقدار زیادی کاغذ روزنامه استفاده کنید تا انباشت آنها روی همدیگر در کارتن و فشار حاصل از آن باعث شکستگی نشود.

12 ‌ـ‌ مبلمان را هم با روکش مخصوص بپوشانید. لوازم صوتی و تصویری را حتما در داخل جعبه‌های خودشان قرار دهید تا بر اثر حرکت آسیب نبینند. یخچال و گاز را هم بهتر است، با پارچه‌های بزرگ پوشانده تا بدنه آنها آسیب نبیند. تا حد امکان هیچ وسیله‌ای را بدون جعبه، بسته‌بندی و ایجاد پوشش با مقوا جابه‌جا نکنید.

13 ‌ـ‌ برخی از اشیا و کالاها را مثلا لباس‌ها و اشیای قیمتی و پول نقد را چند روز قبل از اسباب‌کشی به منزل یکی از نزدیکان‌تان برده تا اسباب‌کشی به پایان برسد.

14 ‌ـ‌ بهتر است صبح اول وقت را برای اسباب‌کشی انتخاب کنید.

15 ‌ـ‌ روز اسباب‌کشی هر یک از اعضای خانواده باید ماموریت کنترل یک قسمت از کار را به عهده بگیرند. یک نفر باید در منزل مواظب اسباب باشد، یک نفر در راه پله‌ها مرتب همراه کارگران بالا و پایین برود و یک نفر نیز باید پای کامیون برنحوه چینش اسباب نظارت کند.

16‌ـ‌ سعی کنید در جعبه‌ها جای خالی باقی نماند. البته خالی ماندن بخش‌هایی از جعبه‌ها اجتناب‌ناپذیر است. برای پر کردن آنها می‌توانید از حوله، دستمال‌های آشپزخانه یا در نهایت روزنامه مچاله شده استفاده کنید. جعبه‌ای که بخش‌های خالی دارد، نامتعادل بوده و ممکن است له شود و وسایل درون آن آسیب ببیند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.